Optymalizacja pod kątem SEO w większych miastach to prawdziwe wyzwanie. Niezależnie od tego, czy to jest Poznań, Warszawa, czy Kraków – musisz liczyć się z konkurencją. Wobec tego Twoim priorytetowym zadaniem powinno być zdobycie, jak największej liczby klientów. Często wiąże się to z powrotem do tych użytkowników, którzy co prawda odwiedzili Twoją witrynę, ale nie podjęli dalszych kroków.
Przygotowaliśmy krótki artykuł o tym, czym jest lokalne SEO, jakie niesie ze sobą korzyści i dlaczego remarketing ma znaczenie w budowie bazy klientów.
Optymalizacja lokalnego SEO
Lokalna strategia pozycjonowania nie różni się co do zasad, od standardowych metod. Celem jest poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym przypadku skupiamy się przede wszystkim na specyficznej grupie odbiorców oraz możliwościach geolokalizacji. Jest to szczególnie ważne dla miejsc, które oferują podobne, konkurencyjne produkty bądź usługi, np.: gastronomiczne, rozrywkowe, kulturalne, medyczne czy usługowe.
Korzyści z pozycjonowania Kraków
- Kreujesz pozytywny, autorytatywny wizerunek swojej marki.
- Możesz lepiej zaprezentować swoją ofertę.
- Poszerzasz swój zasięg i masz szansę zdobyć nowych klientów.
- Wspierasz działania marketingowe.
- Dzięki stronie internetowej jesteś dostępny 24/7 przez 365 dni w roku.
- Łatwiej jest Cię odnaleźć, zwłaszcza jeśli zależy Ci na klientach sezonowych i turystycznych.
- Strona dostarcza znacznie więcej informacji, zaoszczędzasz dzięki niej swój czas.
Wskazówki dotyczące efektywnego pozycjonowania
Z uwagi na rozmiary miasta pozycjonowanie w Krakowie jest szczególnie wymagające. Jeśli więc chcesz zaoszczędzić czas oraz wyeliminować obecność potencjalnych błędów, warto sięgnąć po pomoc specjalistycznej firmy SEO. W profesjonalny sposób przeprowadzi Cię ona przez cały proces. Jeśli jednak zależy Ci, aby zająć się tym samodzielnie, zwróć szczególną uwagę na kilka elementów.
Klient i jego intencje
Przede wszystkim poznaj swoich konsumentów. Odpowiedz sobie na pytania: Kim są? Co mogę im zaoferować, czego nie ma nikt inny? Z takim zapleczem możesz iść dalej.
Słowa kluczowe
Niezbędne jest stworzenie banku słów kluczowych. Muszą być one pomostem pomiędzy Twoimi treściami a tym, co wpisują do wyszukiwarki użytkownicy. Im lepsze dopasowanie, tym wyższa pozycji w rankingu.
Design strony
Twoja strona powinna być czytelna i łatwa w nawigacji. Pamiętaj, aby dane kontaktowe znajdował się w widocznym miejscu. Zadbaj również o jej design, jednak im mniej, tym lepiej.
Wizytówka
Stwórz wirtualną wizytówkę z pomocą Google Moja Firma. Jest ona elementem link buildingu, wzmacnia wiarygodność, a połączona z Mapami Google sprawia, że klientom łatwiej Cię odnaleźć.
Dlaczego remarketing ma znaczenie?
Może nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak wartościową grupą klientów są ci, którzy wcześniej odwiedzili Twoją witrynę bądź zainteresowali się marką. Przekaz niekoniecznie musi być zwrócony do tych, którzy pojawili się, lecz nie dokonali zakupu. Ważną grupą konsumentów są osoby, które nabywają produkt cyklicznie.
Remarketing to idealne rozwiązanie dla produktów bądź usług o niższej wartości cenowej. Za sprawą pojawiających się reklam w różnych miejscach, użytkownik przypomina sobie o witrynie i jest skłonny do niej powrócić i (być może) sfinalizować transakcję.
Kraków, Warszawa czy Poznań – pozycjonowanie dla wszystkich miast
Większe miasta mają to do siebie, że zamieszkuje je liczne grono konsumentów, w tym również tych, którzy są zainteresowani Twoją ofertą. Pamiętaj, że najważniejsze jest pozyskanie uwagi potencjalnego nabywcy, również tego, który zachował bierną postawę na zarządzanej przez Ciebie stronie. Remarketing umożliwia przypomnienie użytkownikowi o prezentowanej ofercie, zawierającej produkty i usługi. W ten sposób budujesz pozytywny wizerunek swojej firmy i pokazujesz, że zależy Ci na każdym kliencie.