• Home
  • Pozycjonowanie zagraniczne sklepów internetowych za pomocą wizytówki Google My Business

Pozycjonowanie zagraniczne sklepów internetowych za pomocą wizytówki Google My Business

Jeśli posiadasz stacjonarny sklep, pamiętaj aby zaznaczyć również jej miejsce w sieci. Dlaczego? Ponieważ tylko pod koniec 2021 roki odnotowano w Google ponad 90 miliardów wejść. Jeśli działasz za granicą jest to szczególnie ważne, abyś zyskał zaufanie klientów. Pozycjonowanie zagraniczne sklepów internetowych należy wesprzeć e-wizytówką, ponieważ tradycyjne kanały dystrybucji przestały wystarczać.

Google Moja Firma i wirtualna wizytówka

GMB (Google My Business) to darmowa platforma przeznaczona dla właścicieli sklepów stacjonarnych, którzy stawiają na promocję w sieci. Wizytówka posiada wszystkie najważniejsze informacje dotyczące naszej działalności, takie jak nazwa, adres, godziny otwarcia, oferta czy link do oficjalnej strony. Narzędzie to jest wyjątkowo przydatne w kontekście lokalnego SEO, z uwagi na jego ciągłą dostępność.

Dlaczego Twoja firma musi być online?

Z uwagi na wciąż rosnącą konkurencję i dynamicznie rozwijający się rynek, zarówno stacjonarny jak i elektroniczny, posiadanie witryny internetowej jest absolutnym minimum. Pozycjonowanie strony pozwala jednak na znacznie więcej:

 

  • stajemy się bardziej widoczni,
  • zyskujemy wyższą pozycję rankingową,
  • wpływamy na wzrost sprzedaży i zysków,
  • wyprzedzamy konkurencję,
  • stajemy się rozpoznawalnym autorytetem,
  • powiększamy grono klientów.

 

Wizytówka z kolei buduje zaufanie wśród nowych odbiorców. Dodatkowo pozwala zaoszczędzić czas oraz ułatwia dostęp do naszej oferty. Dzięki niej możemy zyskać nawet o 25% więcej konwersji. Możliwość połączenia jej z mapami Google dodatkowo wpływa na większą liczbę wyszukiwań typu „blisko mnie”. W końcu niemal 48% wyszukiwań z całej sieci dotyczy lokalnych firm i usług.

Konfiguracja wizytówki Google

Pierwszym krokiem jest założenie konta w panelu Google Search Console, a następnie weryfikacja wprowadzonych danych. Każdy z elementów możesz edytować później w dowolnym momencie – aktualizacja danych to podstawa marketingu cyfrowego.

Pozycjonowanie zagraniczne sklepów internetowych z GMB

Oto kilka przydatnych wskazówek, które pozwolą Ci na efektywną optymalizację:

 

  1. Tworząc opis działalności, pozycjonujesz stronę za pomocą treści. Pamiętaj, aby wykorzystać słowa kluczowe oraz zawołania CTA. Masz do dyspozycji 750 znaków, jednak podstawowo wyświetla się jedynie 250. 
  2. Nie zapomnij o atrybutach, które wyróżniają Cię na tle konkurencji. Posiadasz specjalne udogodnienia, miejsca parkingowe, jesteś eco friendly lub zapraszasz zwierzęta? Powiedz to.
  3. Wykorzystaj potencjał opinii i komentarzy, mogą one poprawić konwersję nawet o 250% i przyczynić się do budowania długotrwałej rozpoznawalności. 

 

Pozycjonowanie zagraniczne sklepów internetowych sięga do tych samych narzędzi, co techniki pozwalające na rozwój w Polsce. Tym, na co należy zwrócić uwagę jest lokalny charakter wybranego kraju oraz potrzeby klientów. Wizytówka sprawia, że jesteś bardziej dostępny – 24/7/365.