92 miliardy wejść zanotowane pod koniec ubiegłego roku przez Google, coś nieprawdopodobnego, na dodatek aż 98% wszystkich internetowych zapytań. Doskonale wiemy, że Google to niepodważalny lider i każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, aby to jego firma znajdowała się jak najwyżej na liście SERP. Na przykład, gdy interesuje nas pozycjonowanie na Gdańsk, podejmujemy działania, które mają wzmocnić naszą pozycję lokalnie, jednocześnie pomagając nam wejść wyżej w ogólnych wynikach wyszukiwania. Interesuje Cię pozycjonowanie na Gdańsk lokalnej działalności? Chciałbyś poszerzyć grono stałych klientów z okolicy? Może myślisz o rywalizacji o pozycję w rankingach wyszukiwania? Zostań z nami!
Google Moja Firma i wirtualna wizytówka
GMB (Google My Business) to darmowa platforma przeznaczona dla właścicieli sklepów stacjonarnych, którzy stawiają na promocję w sieci. Wizytówka posiada wszystkie najważniejsze informacje dotyczące naszej działalności, takie jak nazwa, adres, godziny otwarcia, oferta czy link do oficjalnej strony. Narzędzie to jest wyjątkowo przydatne w kontekście lokalnego SEO, np. w sytuacjach takich jak pozycjonowanie na Gdańsk, z uwagi na jego ciągłą dostępność.
Dlaczego Twoja firma musi być online?
Z uwagi na wciąż rosnącą konkurencję i dynamicznie rozwijający się rynek, zarówno stacjonarny jak i elektroniczny, posiadanie witryny internetowej jest absolutnym minimum. pozycjonowanie na Gdańsk strony pozwala jednak na znacznie więcej:
- stajemy się bardziej widoczni,
- zyskujemy wyższą pozycję rankingową,
- wpływamy na wzrost sprzedaży i zysków,
- wyprzedzamy konkurencję,
- stajemy się rozpoznawalnym autorytetem,
- powiększamy grono klientów.
Wizytówka z kolei buduje zaufanie wśród nowych odbiorców. Dodatkowo pozwala zaoszczędzić czas oraz ułatwia dostęp do naszej oferty. Dzięki niej możemy zyskać nawet o 25% więcej konwersji. Możliwość połączenia jej z mapami Google dodatkowo wpływa na większą liczbę wyszukiwań typu „blisko mnie”. W końcu niemal 48% wyszukiwań z całej sieci dotyczy lokalnych firm i usług.
Konfiguracja wizytówki Google
Pierwszym krokiem jest założenie konta w panelu Google Search Console, a następnie weryfikacja wprowadzonych danych. Każdy z elementów możesz edytować później w dowolnym momencie – aktualizacja danych to podstawa marketingu cyfrowego.
Pozycjonowanie strony z GMB
Oto kilka przydatnych wskazówek, które pozwolą Ci na efektywną optymalizację:
- Tworząc opis działalności, pozycjonujesz stronę za pomocą treści. Pamiętaj, aby wykorzystać słowa kluczowe oraz zawołania CTA. Masz do dyspozycji 750 znaków, jednak podstawowo wyświetla się jedynie 250.
- Nie zapomnij o atrybutach, które wyróżniają Cię na tle konkurencji. Posiadasz specjalne udogodnienia, miejsca parkingowe, jesteś eco friendly lub zapraszasz zwierzęta? Powiedz to.
- Wykorzystaj potencjał opinii i komentarzy, mogą one poprawić konwersję nawet o 250% i przyczynić się do budowania długotrwałej rozpoznawalności.
Chociaż proces pozycjonowania jest niezwykle szeroko rozbudowany, nie jest niemożliwy w realizacji. Możesz robić to sam oglądając liczne poradniki i próbując stworzyć strategię w oparciu o grupę docelową odbiorców. Lepszym jednak rozwiązaniem jest współpraca z profesjonalnym zespołem pozycjonerów, który zadba o każdy detal Twojej witryny internetowej.